Наприкінці минулого року відомчі, обласні та республіканські засоби масової інформації оприлюднили повідомлення про наміри Херсонського морського торгового порту(далі ХМТП) здійснити до 2015 року розширення території порту за рахунок спорудження нових потужностей на лівому березі Дніпра.
Презентуючи цей проект представники порту, Міністерства транспорту України, окремі народні депутати всіляко підкреслювали, що ХМТП повністю використав свій потенціал переробляючи 4 млн. тон вантажів на рік і єдиний шлях подальшої розбудови потужностей – це по суті будівництво нового порту на лівому березі. При цьому тут планується розмістити термінали для зберігання та відвантаження лісу, обробки сипучих вантажів та контейнерів. Також саме тут планують збудувати термінал по накопиченню, зберіганню і відвантаженню біоетанола потужністю 110 тис. тон в рік, який буде вироблятися у Черкаській області. Саме для забезпечення обробки цього вантажопотоку буде здійснено будівництво дороги із залізничною колією через плавні довжиною 12.5 км. та реконструкція вантажної залізничної станції Цюрупинськ.
Хочу зауважити, що презентуючи новий проект, зацікавлена сторона обґрунтовувала його доцільність не тільки бізнесовими інтересами, але й тим, що така схема розвитку порту дасть можливість значно покращити екологічне становище у м. Херсон, за рахунок зменшення щільності викидів від пересувних та стаціонарних джерел забруднення. І ні пари з вуст наскільки вона погіршиться у Цюрупинську, яку шкоду довкіллю лівобережжя та його тваринному світу завдасть це будівництво.
На жаль відповідей на це від державного управління екології ні під час презентації, ні після висвітлення цієї проблеми на сторінках ЗМІ громадськість не почула. Політику не втручання в суть питання проводять і Цюрупинська райдержадміністрація. і Цюрупинська міська рада. В усякому разі публічної оцінки таких намірів цих інституцій громадськість поки що не почула. Хоча використовуючи надані їм повноваження, саме органи районної виконавчої влади та місцевого самоврядування є суб’єктами екологічної експертизи, а згідно ст. 23 Закону України „Про екологічну експертизу” саме вони координують діяльність всіх суб’єктів екологічної експертизи та інформують населення про цю роботу.
Спробу привернути увагу влади, фахівців, громадськості до цього масштабного будівництва зробили лише районна газета „Вісник Олешшя” та обласна газета „Вгору”, і за це їм велика дяка. Наші колеги по політичному блоку, який очолює голова облдержадміністрації Борис Сіленков, також мають великі сумніви щодо доцільності такого масштабного будівництва у плавнях лівобережжя.
Можливо ХМТП дійсно потребує свого подальшого розвитку, але мимоволі виникає ряд запитань: як бути з вимогами Рамсарської Конвенції, ратифікованою Україною, щодо подальшої долі водно-болотних угідь, як заплановане будівництво співвідноситься зі створенням «Нижньодніпровського» національного природного парку, заручниками яких екологічних ризиків стане населення Цюрупинська та оточуюче нас природне середовище.
Давайте на мить, усі разом, уявимо нову майже тринадцяти кілометрову насип дорожнього полотна, яка через плавні з’єднає станцію Цюрупинськ з затонами порту на лівому березі і самі собі дамо відповідь до добра це чи до горя. Скільки річок та проток стали загубленими після будівництва мостового переходу ми з вами вже побачили. Саме тому Зелені рішуче виступають проти чергового знищення особливо цінних, природних територій.
В умовах коли місцева влада мовчить, звертаюсь до всіх, кому болить подальша доля нашого краю. Висловіть свою думку з цього приводу. Можливо саме наша районна газета стане дискусійним майданчиком для обговорення всіх точок зору стосовно запланованого будівництва порту на лівому березі. Хай це буде початок дійства, яке в законодавстві держави зветься „громадська експертиза” Ваша аргументована точка зору дуже важлива для виробки громадою власної позиції в цьому питанні.
Довідково: згідно схеми розвитку ХМТП пропонує 12 інвестиційних проектів вартістю від 40 тис. до 112 млн. доларів США. Крім того планується залучити 9.2 млн. дол. США для будівництва комплексу по переробці біоетанола. Будівництво залізної дороги від ст. Цюрупинськ до затонів порту на лівому березі буде коштувати 841 млн. гривень. Планується, що фінансування будівництва цієї дороги буде комбінованим. Половина – за рахунок держбюджету, інша за рахунок інвесторів. В пошуках інвесторів проведені переговори з участю ряду французьких та швейцарських фірм. Є зацікавлена позиція посла Франції в Україні п. Жан-Поль Верзиана.
Коментарі
2009-02-2409:54:48 Природу жалко, и так кусочек остался!!!
2009-02-2016:47:49 Наши зеленые молодцы!